31 Temmuz 2007 Salı

NİETZSCHE


*Gerçekten güzel bir kentte sürekli yaşanamaz, böyle bir kent, insanın bütün özlemlerini öldürür.

* Yalnız olmak öyle önemli ki, insan bunun için hep yeni yerler bulmak zorundadır.

*İnsan ancak sürgündeyken dünyanın ne kadar önemli bir bölümünün hep bir sürgünler dünyası olmuş olduğunu anlıyor.

*Evet kirli bir ırmaktır insan. Kirli bir ırmağı içine alması ve bozulmadan kalması için deniz olmalı kişi.
*Ben yaşamasını bilmeyenleri severim çünkü bunlardır karşıya geçenler.

*İnsanlar arasında yaşamayı hayvanlar arasında yaşamaktan daha tehlikeli buldum.

*Ben kulaklara göre bir ağız değilim.

*Düş gibi gelirdi bana dünyanın ve tanrının masalı.

Evet tanrı olsaydınız utanabilirdiniz giysilerinizden!..

Sezmekte ve susmakta usta olmalı.

Yalnızlığın bittiği yerde pazar yeri başlar. Pazar yerinin başladığı yerdeyse, büyük oyuncuların gürültülü ve ağılı sineklerin vızırtısı başlar... gösteri soytarılarıyla doludur pazar yeri!....

İnsanoğlu aktöre ve izleyici olarak ikiye parçalanır...

Duyunun arayışında verilenle yetiniyoruz...

dağın eteklerinde dans eden beden...

modern cehennem çemberi..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sitenizi ilgiyle izliyorum.Yazdıklarınıza %60 katılıyorum. Kolay gelsin Saygılar